22. juni 2004 |
 |
Under arbejdet med at
fjerne belægningen fra broen imellem
Arsenaløen og Frederiksholm, arbejdede
gravemaskinen sig langsomt baglæns på broen,
indtil broen lukkede op med et brag. Gravemaskinen
endte med at stå lodret op ad broklappen. Kraner
fra BMS måtte tilkaldes, dels for at fjerne
gravemaskinen dels for at borttage broklappen
efterhånden som den blev skåret med med
skærebrændere. Opskæringen fortsatte
på jorden efter at de større stykker var
taget ned med kranerne. |
8. juli 2004 |
 |
De over 100 år
gamle asketræer langs kanonbådsvej
skæres ned. På billedet er de to sidste
træer ikke fjernet helt endnu. Næsten alle de
gamle asketræer viste sig at have indre skader af
råd og svamp. |
8. juli 2004 |
|
Frederiksholmsbroen er
nu helt fjernet og en stor del af brofæstet
på Frederiksholmssiden knust. På billedet ses
en gangbro imellem øerne, der dog kun kan bruges
af arbejdsmandskabet. Andre må over en midlertidig
bro et godt stykke længere østpå, den
går fra Halvtolvsiden til området ved Gl.
Bådeværfts østlige ende. |
7.
september
2004 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
De foregående 7
billeder, der optaget af Troels Laurell, viser den nye
Frederiksholmsbro, der løftes fra en pram og
anbringes på rette plads. |
|
Prammen, der transporterede
brofaget. |
6. oktober 2004 |
|
Asfalt lægges på
Frederiks-holmsbroen. |
7. oktober 2004.
Asfaltering af Galionsvejs vestlige del. |
|
|
8.
oktober 2004. Indvielse af Frederiksholms-broen.
Søværnets tamburkorps spillede og sang (!) og
en travalje er netop sejlet forbi broen og hilser med
lodrette årer. |
|
|
|
|
14.
december 2004. Der arbejdes på højtryk med at
få Fabriksmestervej klar til operaens åbning
15. januar 2005. |
|
|
Her er situationen
6. januar 2005. |
|
December 2004-januar
2005. Kastanierne på sydsiden af Philip de
Langes Allé fældes. De viste sig ret
medtagne, flere med omfattende svampeangreb i
stammernes midterdele.
12. januar 2005. Der
arbejdes intenst på at få Fabriksmestervej
færdig til operaens åbning 15.
januar.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
12.
januar 2005. Der etableres et nyt anlægssted for
havnebussen ved Operaen og Holmen syd
nedlægges. |
|
|
28. april 2005. Der
er foretaget en gevaldig udgravning som forberedelse
til opsætning af busslusen. |
|
6. juni 2005. Asfalten
fjernet ved Nyholms-broen. |
|
9. juni 2005. Kranen er
klar til af løfte den gamle bro. |
|
9. juni 2005. Tandkransene
skæres fri med
skærebrændere. |
|
9. juni 2005. De gamle
brofag løftes fri. |
|
6. juni 2005. En af de
gamle lygtestandere fjernes med gravemaskine og
lægges ved siden af Andreas Schifter. |
|
Der
graves i dybden under Philip de Langes Allé. Leret
kan ikke bære og må erstattes med
stabilgrus. |
|
28. juli 2005. Der
arbejdes med at lægge brostenskanter for den
kommende kørebane på Philip de Langes
Allé. |
 |
|
|
27.
august 2005. Støbeformen til Nyholmsbroen er
klar. Der er godt med armeringsjern!
|
|
14. september 2005.
Nyholmsbroen er støbt. |
|
13.
august 2005.
Ud for kanonbådsskur 3. Der bliver
lagt asfalt på.
|
|
13. august og 16.
august 2005.
Et billede fra vestlige del af Philip de Langes
Allé. |
|
7. september 2005.
Brolægningsarbejde på vores indkørsel
fra Philip de Langes Allé.
|
|
29. september 2005.
Der arbejdes på færdiggørelsen af Philip
de Langes Allé.
|
|
|
|
12.
oktober 2005.
Vestlige del af Philip de Langes Allé er
opgravet. På billedet til højre lægges
der fortov på det sidste af "vores"
stykke af Philip de Langes Allé ud mod
Danneskiold Samsøes Allé.
|
|
21. november 2005.
Arbejdet på opgravning og kloakering af
Danneskiold Samsøes Allé
påbegyndes.
|
|
23.
november 2005. Billedserien ovenfor til højre
viser nyplantning af kastanietræer på
Kanonbådsvej. De koster 10.000 kr. stykket.
Så er børnefamilierne advaret, hvis de
søde små brækker grene af!
|